top of page
  • תמונת הסופר/תYuvalCohen

בית הבריאות 38# עד 43# - סיכום שבוע מיצים ראשון - ניקיון

18.12.2022


הקדמה אישית:

אז אחרי שבמשך 37 ימים בבית הבריאות כתבתי בלוג יומי, ביום ה-38 בו יציאתי מצום מים של 30 יום החלטתי שאני משנה קצת את הפורמט ועובר לכתוב סיכום שבועי מחולק לימים ולדברים הבולטים שהיו בכל אחד מהימים. מבחינת הסרטונים אני מצלם ספונטנית מה שבא לי ומשתף. שימו לב שבימים שצילמתי סרטון מצורפת הערה וקישור (:
הרגיש לי שאני לא יכול לשמור על רצף כתיבה באינטנסיביות כזו, אבל עדיין רוצה להמשיך להוציא אל הכתב את המחשבות שלי וגם לשתף אתכם כי מבחינתי זו רק תחילת הדרך במסע ההחלמה שלי. כאשר גם פינת הספר ״חוכמת המזרח״ השתנתה לשיעור שבועי שליווה אותי.

יום שלישי 13.12 - יום 38#


תזונת מיצים 🧉 1#


אז בעצם כבר היה פוסט שלם על היום הזה בו יצאתי מצום של 30 וקצת ימים, אבל היו עוד כמה דברים מאחורי הקלעים שקראו ובא לי לשתף אתכם.


אחד הדברים שהכי העסיקו אותי היה מה יהיה המזג אוויר ביום שאסיים את הצום, בדימיון שלי רציתי שיהיה יום נעים של שמש ופחות חורפי והאמת שנשארתי במתח עד ממש השעה עצמה שקיבלתי את המיץ כי לאורך כל הזמן לפי התחזית היה אמור להיות יום מעונן ואז באורח פלא דווקא בחלון זמנים שבין 1000 ל-1200 יצאה השמש והאירה לי פנים ואת סיום הצום.


את המיץ שקיבלתי, כפי שראיתם הוא לא היה כזה גדול, דרך אגב שתיתי למשך משהו כמו 3 שעות כאשר רוב הזמן על מחצלת בדשא ליד החדרים ואז שהגיעו העננים לקחתי אותו לחדר והמשכתי להתענג עליו גם שם (:


עוד אירוע משמעותי שהיה, בהמשך לתחושת ״ההיי״ שהייתה לי, לא יכולתי לעצור את עצמי והוצאתי לפועל את החלום הראשון שלי אחרי שאסיים את התהליך פה והוא נסיעה משותפת של אבא שלי ושלי לחופשת סקי קצרה לכבוד יום הולדתו ה-65 וזה בהמשך לכל התמיכה שהוא נותן לי בתקופה האחרונה והרצון לזמן איכות איתו. אז ככה בכמה שעות מרוכזות אירגנתי לנו דיל מהסרטים בדיוק לאתר שרציתי ובצורה שרציתי.

אל תדאגו נשתף אתכם משם, צפו לפרטים נוספים יש תוכניות מעניינות בדרך (:


ולבסוף התחושה שליוותה אותי לאורך רוב שעות היום היא תחושה של השראה, זו מילה שנאמרה לי כל-כך הרבה פעמים היום אם זה מצוות בית הבריאות שהתרגש בשבילי מהחזרה לתזונה או משאר האורחים פה.


יום רביעי 14.12 - יום 39#


תזונת מיצים 🧉 2#


אז באמת אחרי היום האינטנסיבי והמרגש של אתמול, היום התחיל בצורה שונה לגמרי.


בבוקר רציתי להתרענן ונכנסתי להתקלח, אחרי כמה דק׳ התחלתי להרגיש קצת לא יציב ואיכשהו בלי לשים לב התעוררתי על הרצפה של המקלחת שתחושה נעימה של הרצפה הקרה עוטפת אותי.


נשארתי לשכב שם משהו כמו 10 דק׳ אחרי שהתעוררתי, ואני לא יודע להגיד כמה זמן שכבתי שם במצב של התעלפות, כן התעלפתי, משהו שקרה לי פעם אחת בחיים עד היום.


לאחר התאוששות הצלחתי לקום בכוחות עצמי, למזלי לא נפצעתי ושום דבר לא כאב אבל אין ספק שזה ליווה אותי במהלך היום וגם במהלך הימים הבאים. אני לא שמח שהתעלפתי אבל כן עצם ההתעלפות נתנה לי מאין סטירת לחי של רגע ״יובל תירגע, בלי לחץ יש עוד דרך ארוכה לתהליך״ ואני שמח שקיבלתי את הכאפה הזאת מוקדם.


בהמשך היום כמובן שהייתה לי שיחה עם אלירן על הנושא, כנראה מה שקרה שבגלל שהתקלחתי במים קצת יותר חמים מהרגיל הלחץ דם והדפוק ממש ירדו, בכללי הם ממש נמוכים בצום, ולכן איבדתי הכרה.


עוד דבר חשוב הבנתי בשיחה, בניגוד למה שחשבתי, שדווקא החזרה להזנה/אכילה דרך מיצים יכולה להיות מאתגרת יותר מהצום עצמו, כי מצד אחד הגוף כן חוזר לקבל אנרגיה וסוכרים מצד שני מערכת העיכול חוזרת לפעול ולפעמים קורה שמאזן האנרגיה שלילי - הגוף מוציא יותר אנרגיה ממה שהוא מקבל ולכן יכולים להיות יותר עייפים מאשר שתייה של מים בלבד.


כחלק מהורדת הרגל מהגז זה היום שהחלטתי לדחות קצת את פרסום ושיתוף התהליך שלי כאן בבית הבריאות.


יום חמישי 15.12 - יום 40#


תזונת מיצים 🧉 3#


בחמישי כבר הרגשתי את שגרת התזונה החדשה וגם קיבלתי יותר אנרגיות לנהוג בפעם הראשונה אחרי מעל חודש ועשיתי סיבוב קצר לניצת הדובדבן בכרמיאל, כן יש לי איזו חיבה מוזרה לחנות הזאת (:


כל היום הפה שלי השתגע במערבולת של טעמים לא מוסברת, בעיקר בשעות שלא הכנסתי כלום לפה, מנעד רחב של טעמים מתוקים ומלוחים וזו הייתה חוויה די משונה חחחח...


כאשר בערב זכיתי לשקיעה אולי הכי יפה שראיתי פה ומיד לאחר מכן, ומצחיק שאני רושם את זה, למרק הצח, כן צח ומסונן, נראה של בית חולים כזה, אבל הכי טעים שאכלתי/שתיתי מימיי! למי שזה מעניין אותו, הציר שלו היה מורכב מסלרי גבעולים ועלים, שומר, גזר, בטטה וכרישה. מומלץ ביותר!


עוד אירוע, אפשר לומר סוג של מרגש, אחרי 35 ימים הייתה לי יציאה ראשונה, אשכרה 35 ימים לא הלכתי בכלל לשירותים. זה אירוע שאולי ארחיב עליו בהזדמנות אחרת. כמה כיף שהדאגה הזאת והצורך ללכת לשירותים ירד ממני לתקופה כזאת ארוכה.


קישור לסרטון מופיע בתגובות לפוסט בתחתית הבלוג!


יום שישי 16.12 - יום 41#


תזונת מיצים 🧉 4#


זה באמת היה יום מדהים, זכיתי לביקור מהסרטים של שניים מהחברים הכי טובים שלי עוד מילדות עומרי ואוהד. היו לנו איזה 3 שעות פשוט מדהימות ביחד, ישבנו בכיכר הרוחות על הדשא ביום שימשי מדהים והמון זמן לא הרגשתי כזה חיבור אליהם.


הם בעצם החברים הראשונים והיחידים שלי ששמעו כמעט את כל פרטים על התהליך שעברתי פה. אני לא רוצה להפליל אותם יותר מידי אבל הגענו שלושתנו עד למצב של בכי, משהו שאני לא זוכר שקרה לי איתם אי פעם ביחד.


אחרי השיח המרגש והאמוציונלי הלכנו לחדר האוכל ופשוט הצוות המהמם של בית הבריאות והמבטח פינק אותם כיד המלך, בשייק ענק לכל אחד ובשלל פירות אורגניים ואגוזים מה שריגש אותי מאוד איזו אהבה הם העריפו עליהם בזכות שהם אורחים שלי וכנראה בזכות האהבה והערכה שהם רכשו אלי.


אז בהמשך לנסיעה הראשונה שסגרתי השבוע לאבא שלי ולי, הייתה עוד אחד שלא יכולתי להתאפק ורציתי כבר להוציא לפועל והיא הנסיעה לפורטוגל לאסוף את הדרכון. ופתאום עלה לי רעיון מדהים שלנסיעה הזאת אני רוצה להזמין את אמא שלי, גם כמתנה על התמיכה שלה בי ובתהליך, נסיעה רק של אמא שלי ושלי זה משהו שלא עשינו אף פעם ב-30 שנה ואמרתי שזו הזדמנות קסומה מבחינתי והודעתי לה על התכנון והיא מאוד מאוד שמחה והתרגשה להגשים איתי ביחד את החלום הזה!


יום שבת 17.12 - יום 42#


תזונת מיצים 🧉 5#


אז בהמשך לביקור המדהים של אתמול, היום זכיתי לביקור מדהים נוסף הפעם של בן ויובל שני החברים הכי טובים שלי מהצבא.


גם הביקור הזה היה מאוד אמוציונלי ומלא רגש והיה לנו זמן איכות מדהים ביחד. את בן ויובל הכרתי בצבא למרות שלא שירתנו ממש באותו התפקיד או יחידה אבל החיבור היה כמעט מידי.


שניהם התנדבו לצבא כמוני ושניהם גם נשארו מעבר ל-3 שנים של ההתנדבות וכנראה שאנחנו חולקים מנעד רחב של ערכים משותפים בחיים וזה גם מה שהוביל אותנו להיות חברים כאלה טובים.


התרגשתי לשמוע מיובל שהפך להיות אבא לאחרונה על החוויות שלו מעולם ההורות ומחכה כבר לראות את הנסיכה שהוא ונועם היקירה הביאו לעולם. ובן עוד מלפני שהגעתי הצליח לרגש אותי ולהשפיע עלי מאוד לאורך השהות שלי פה עם המתנה המדהימה שהוא העניק לי לפני הנסיעה בדמות הספר ״חוכמת המזרח״. לסיכומו עוד ביקור מדהים של שני אנשים שאני אוהב ומעריך מאוד.



וככה לסיום היום המדהים הזה קידמתי את העניינים לגבי הנסיעה לפורטוגל והזמנתי לאמא שלי ולי כרטיסי טיסה לתחילת מרץ לפני היום הולדת שלי.


יום ראשון 18.12 - יום 43#


תזונת מיצים 🧉 6#


אז היום והשבוע החדש התחילו בשמיים הכי בהירים שהיו ב-43 ימים שאני כאן בבית הבריאות, הזריחה הייתה בקו אופק כל-כך נמוך שהיא עלתה יותר מוקדם ממה שבדרך כלל וזה היה פשוט מדהים!


לצערי הייתי צריך להיפרד מטל המדהימה שעוזבת אחרי שבוע, אבל היה לנו קצת זמן איכות בבוקר בזריחה ואחר כך בשיחה טובה לפני הפרידה ומאמין שנצליח לשמור על קשר.


כדי לרענן עת עצמי החלטתי שצריך לצאת קצת לטייל וגם על הדרך להסתפר ולכן נסעתי לסיבוב בכרמיאל, בפארק הגליל ולמספרה שגילתי פעם קודמת.


ככה על הדרך הרווחתי גם ביקור של אבא שלי שהיה אצל אחד הלקוחות שלנו באזור וסיים את הפגישה מוקדם ובא לראות אותי.



אחרי הגשמת מס׳ חלומות בימים האחרונים, חזרתי קצת לקרקע להתעסק בעניין הפיסטולה שעוד מעסיק אותי והקדשתי את היום לשיח עם חברים כדי למצוא רופא מומלץ שיוכל לאבחן את המצב ולתת חוות דעת ואכן הגעתי לכמה המלצות והצלחתי לקבוע תור מהיום להיום כמעט, אשתף אתכם על זה בשבוע הבא.


קישור לסרטון מופיע בתגובות לפוסט בתחתית הבלוג!


ולסיום היום, איך לא, גמר המונדיאל! לא נראה לי שצריך להוסיף כלום חוץ מוואמוס ארגנטינה 🇦🇷 ומסי "The GOAT".




פינת הספר: ״חוכמת המזרח״ - השיעור השבועי 34 ״שטיפת מוח״

וואו איזה שיעור מדהים! בשיעור מדמים את זה שיש לנו לוח בראש, כמו לוח ירוק של בית ספר, שאנחנו ממשיכים לקשקש עליו במהלך החיים ובעיקר שוכחים לנקות אותו מכל הדברים שאנחנו לא צריכים או רוצים יותר וזה מה שמעמיס עלינו עד למצב שאנחנו מסתכלים בלוח וחושבים שזו באמת האישיות שלנו או שאלה באמת החיים שלנו. אני מרגיש שבמהלך התהליך והצום שאני עושה פה הצלחתי לנקות לחלוטין את הלוח שלי ולברוא לוח חדש ״Brand New״ שעליו אני הולך ״לקשקש״ מחדש את עצמי ואת החיים שלי. הגעתי לכזאת רמה של ניקיון פנימי ואפילו חיצוני של לידה מחדש.








56 צפיות3 תגובות
bottom of page