top of page
  • תמונת הסופר/תYuvalCohen

בית הבריאות 🌈 49# - סיכום 47 ימים ללא אוכל מוצק! 🍔 איך שורדים את זה???

25.12.2022


איך היה לי בימים של הנוזליים?

ממש התלבטתי איפה לצלם את הסרטון הזה ומה להגיד בו, בסוף בחרתי במקום שאני מרגיש בו הכי בנוח בתקופה האחרונה והוא החדר המדהים והנעים שלי, כאשר בחוץ כמו שאתם רואים מעונן וחורפי.
בגדול, כמו שאתם יודעים סיימתי את הצום מים אחרי 30 וקצת ימים אבל מאז ועד היום חזרתי לתזונה מבוססת נוזלים בלבד של מיצים טריים ומסוננים ומרקים צחים.
בסה״כ הייתי עוד 12 יום על תזונת נוזלים אחרי הצום ככה יצא שבעצם 47 יום לא אכלתי אוכל מוצק בכלל. 5 ימי נוזלים לפני הצום, 30 ימי צום מים ועוד 12 יום של נוזלים אחרי הצום.
אין ספק שהימים של הנוזלים היו מאתגרים למדי, חשבתי שאקבל יותר אנרגיות בהשוואה לתקופת המים אבל בימים הראשונים דווקא הייתי יותר חלש, בעצם מאזן האנרגיות היה שלילי. כן נכנסה אנרגיה מהמיצים ומהמרקים אבל היא יחסית זמנית ומצד שני מערכת העיכול חזרה לעבוד וצרכה לפעמים יותר אנרגיות מאשר מה שהגוף קיבל.
אבל כמו שידעתי במהלך הצום, לקחתי את השבועיים האלה בקצב שלי בפנאן עד שבשבוע האחרון מאזן האנרגיות הסתדר וחזרתי לפעילות די ענפה ואינטנסיבית.

המראה טיסה ונחיתה

התהליך של הצום מבחינתי הוא כמו טיסה, יש את ההמראה (הכנות לצום), את הטיסה (הצום עצמו) והנחיתה (היציאה מהצום). כמובן שהחלק המרכזי הוא הצום עצמו אבל ההמראה והנחיתה הם לא פחות קריטיים אם לא יותר.
היה לי מאוד חשוב להיכנס בצורה הכי נכונה לצום ובגלל זה התחלתי קודם עם המיצים וגם ביציאה מהצום לא לחזור ישר לאכילה אלה לחזור לנוזלים לתקופה מסוימת ואז בהדרגתיות לאכילה ולאפשר למערכת עוד חופש.
אני שמח להודיע לכם שהיום זה קורה! אני חוזר לאכול (:

אז מה הולך להיות בשבועיים הקרובים?

נשארו לי שבועיים בבית הבריאות עד העזיבה שלי, שבמרכזם תהליך החזרה לאכילה.
אלירן ואני בנינו תפריט לשבוע הקרוב ולשבוע הבא, שמשבוע לשבוע ננסה להוסיף עוד מאכלים ולראות איך הגוף מקבל את זה, ממש כמו תינוק שנולד וטועם לראשונה אוכל מוצק. כאשר כל הזמן נמשיך בשילוב עם האוכל המוצק גם מיצים שיתנו אנרגיה זמינה ומיידית.

מה הציפיות והחששות שלי?

אני ממש סקרן לגבי התהליך חזרה לאכילה ואתן לזה כמה זמן שצריך, גם מעבר לשבועיים הקרובים כמובן, מבחינתי זו הדרך ואני מסתכל רק קדימה ולא אחורה. אני מדמיין איך הרקמה הפנימית של מערכת העיכול שלי החלימה ותאפשר לי לאט לאט לאכול יותר מאכלים שנמנעתי בהם בעבר ולעכל אותם בצורה יותר טובה, בלי כאבים וגם שיכולת ספיגת הערכים שלי תשתפר ואוכל להנות מאנרגיה טובה יותר.
מצד שני יש קצת חששות מהחזרה לאכילה, שדברים פחות נעימים יחזרו, כאבים, ללכת לשירותים, דימומים וכו׳ אבל אני מרגיש שרכשתי את הכלים הנפשיים וגם הפרקטיים להתמודד עם זה, גם אם מידי פעם אדלג על ארוחה, אעשה עוד כמה ימים של צום מים או תזונת נוזלים בהתאם לצורך מבחינתי זה מבורך.


בסוף אני לא רוצה להתמקד באוכל אלה בהמשך התהליך שלי, אני רוצה ומצפה לחזור לאכול אבל לא מתכנן שאוכל יחזור להיות מוקד עיקרי בחיים שלי כמו שהיה בעבר כמקום מפלט או כאכילה רגשית.
יש לי כל-כך הרבה חלומות ושאיפות שאני רוצה להגשים, בעיקר להגשים את עצמי והאוכל יהיה הכלי ולא המטרה מבחינתי.

בדיקות רפואיות עתידיות

כמו ששיתפתי אתכם מבחינה רפואית, מרגיש שעשיתי כברת דרך ענקית אבל יש עוד כמה דברים קטנים לא פתורים שאמשיך לעבוד אליהם ובעיקר לשמר את מה שהשגתי לאורך זמן, לכל החיים.
בטוח יהיו עוד עליות וירידות, אלו הם החיים, אבל אני מאמין באמונה שלמה בדרך שלי, קיבלתי כל-כך הרבה סימנים ואישורים מבחינתי שזה הכיוון הנכון.

חלומות לעתיד ותכנונים


אז שיהיה בתאבון ואנחנו נשמור על קשר, יש עוד הרבה תכנונים ודברים מרגשים בעתיד הקרוב והרחוק שאשמח לשתף אתכם (: לא נראה הכי מגרה! 😅 אבל זה היה לא פחות ממדהים! ארוחה ראשונה - בננה 🍌 מאודה ומיץ הבוקר שלי מתפוח, מלפפון וסלרי.

תודה רבה על הקריאה, הצפייה וההקשבה, מאחל המון בריאות לכולם! אוהב יובל ❤️












83 צפיות0 תגובות
bottom of page